П'ять тисяч кілометрів доріг державного значення потрібно привести до ладу до 2012 року. Таке завдання поставлене держпрограмою з підготовки дорожнього господарства України до проведення ЄВРО-2012. Її вартість - близько 40 мільярдів гривень. Основну увагу влада спочатку мали намір приділити 38 магістралям, під'їздам до аеропортів і міжнародних пунктів пропуску, пише "Дело".
Але після того, як було визначено чотири міста (Львів, Київ, Харків, Донецьк), які прийматимуть матчі чемпіонату, із списку в цілях економії, ймовірно, будуть виключені деякі магістралі. Зокрема, буквально днями вирішиться доля тих доріг, які обслуговують транспортні потоки Дніпропетровська і Одеси, - міст, що вибули з боротьби за ЄВРО-2012.
Представники УЄФА відверто заявили українській стороні, що дорогі, які зараз експлуатуються в нашій країні, дуже далекі від європейських стандартів. Тому перед нами стоїть непросте завдання - в стислі терміни привести дорожнє покриття країни до належного стану.
Заступник голови Держслужби автодоріг "Укравтодор" Микола Березовський додає, що з держбюджету на ремонт дорожнього господарства буде надано не більше третини необхідної суми.
Решта грошей залучатиметься у вигляді кредитів і коштів, отриманих від інвесторів і концесіонерів. "Кабмін ухвалив перелік об'єктів, але ще не почав фінансувати жоден з них. З початку 2009 року з державного бюджету не було виділено ні копійки на об'єкти Євро-2012", - говорить Березовський.
В цілому ж зараз за бюджетні гроші фінансуються тільки поточний ремонт і утримання доріг (тонкошарове покриття, розмітка, знаки, білення, фарбування і т. д).
Посадовці, що відповідають за дороги, зазначають, що масштабних проектів з будівництва нових доріг до 2012 року не передбачається. Фактично ця заява ставить хрест на планах розрекламованого будівництва нової кільцевої дороги навколо Києва. На їхню думку, мережа автомагістралей, що існує сьогодні в Україні, цілком здатна обслуговувати всі транспортні потоки. А ось техніко-експлуатаційному стану доріг доведеться приділити немало уваги.
Єдиний об'єкт, який зараз реалізується, - траса Київ-Чоп. На неї вже витрачено близько 130 мільйонів гривень.
Існує також список найдорожчих і трудомістких об'єктів. За даними представників "Укравтодора", до таких відносяться автодороги Київ - Ковель - Ягодин (306,6 кілометра, 1,3 мільярда гривень), Кіпті - Глухов - Бачевськ (242,5 кілометра, 0,4 мільярда), і вже згадана Київ - Чоп (650,9 кілометра, 3 мільярди).
За словами глави "Укравтодора" Вадима Гуржоса, повільні темпи реалізації програми пов'язані з низьким рівнем підготовки проектів і дефіцитом кваліфікованих фахівців.
Негативно позначається і відсутність можливості залучити фінансування від концесіонерів, оскільки, згідно з початковим редакціям законів, що регулюють здачу автодоріг в концесію, повернення інвестицій було можливе тільки за рахунок збору плати за проїзд з користувачів дорогі. Інші моделі, такі як "прихована плата за проїзд" або "плата за експлуатаційну готовність дорогі", не були передбачені.
Директор департаменту ЄВРО-2012 Львівської міськради Олег Засадний додає, що УЄФА ставить перед муніципалітетами міст, що приймають чемпіонат, завдання створити так званий Mobility Plan. Він передбачає створення ефективної системи управління транспортними потоками в місті.
Ця система повинна забезпечити швидку і якісну доставку туристів і гостей міста від аеропорту, вокзалу, окружної дороги до стадіону і центру міста. "У пікові години система повинна працювати, а не давати збій", - пояснює Засадний.
На відміну від України наші партнери по єврочемпіонату - поляки - не мають істотних проблем з дорожньо-транспортною інфраструктурою. Ще в минулому році Польщі на дорожньо-транспортну інфраструктуру було виділено 35 мільярдів євро. 40% від необхідних грошей надає ЄС.
При цьому основна проблема, з якою зіткнулися поляки, - це ширина доріг. За інформацією фахівців, траси у них хороші, але вузькі. Тому зараз основне завдання польських властей - провести роботи з розширення магістралей.
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що медичне забезпечення континентальної першості з футболу обійдеться Україні майже в 3 мільярди гривень. Кабінет Міністрів ухвалив Концепцію медичного забезпечення єврочемпіонату. Згідно з документом, левову частку у фінансуванні охорони здоров'я повинні взяти на себе місцеві бюджети. Вони мають за три роки знайти понад 2 мільярди гривень. Суму (824 мільйони), що залишилася, надасть держбюджет.
Голова координаційного бюро з підготовки і проведення ЄВРО-2012 в Україні Ілля Шевляк вважає, що трьох мільярдів гривень вистачить для того, щоб привести вітчизняну медицину в порядок. "Цю суму прорахувало Міністерство охорони здоров'я. При розрахунку враховувалися потреби міст, що приймають "Євро", - говорить Шевляк.
Гроші в першу чергу призначені на купівлю медичного устаткування і спецтехніки. Наприклад, планується купити 622 автомобілі і декілька вертольотів екстреної допомоги.
Крім того, належить створити мобільні госпіталі у фан-зонах і збільшити на 100 тисяч кількість ліжко-місць в лікарнях тих міст, які приймуть "Євро". Також окремим витратним рядком йде навчання медичного персоналу англійській мові і оплата послуг волонтерів.
По материалам: NEWSru.ua